Anzeige
Mehr »
Donnerstag, 03.07.2025 - Börsentäglich über 12.000 News
Nach dem Genius Act: Dieses börsennotierte XRP-Unternehmen greift im Token-Finanzmarkt an!
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
323 Leser
Artikel bewerten:
(0)

Anheuser-Busch Announces AKQA As Digital Agency Of Record For Budweiser, Bud Light And Stella Artois

ST. LOUIS, Nov. 1, 2012 /PRNewswire/ -- Anheuser-Busch today announced AKQA as the lead digital agency for its Budweiser, Bud Light and Stella Artois brand families.

Effectively immediately, AKQA will assume responsibility for creating digital extensions for each brand's marketing campaigns, including online and mobile programs, content creation, identifying new partnership opportunities and app development. In its new role, AKQA will work in tandem with each brand's marketing agencies of record, Budweiser's Anomaly, Bud Light's Translation and Stella Artois' Mother.

"The importance of being able to connect with consumers digitally is at an all-time high, and AKQA has demonstrated they have the expertise and strategic insight needed to elevate our digital efforts to a new level," said Paul Chibe, Anheuser-Busch's vice president of U.S. marketing. "Our traditional marketing remains second-to-none, and our partnership with AKQA will ensure we have the world-class digital marketing to match."

"We are excited about our partnership with Anheuser-Busch to invent the future of brand and customer connections," said Tom Bedecarre, Chairman of AKQA. "Fueled with imagination and innovation, we look forward to collaborating with Anheuser-Busch to contribute inspirational work."

About Anheuser-Busch

Based in St. Louis, Anheuser-Busch is the leading American brewer, holding a 47.7 percent share of U.S. beer sales to retailers. The company brews Budweiser and Bud Light, two of the world's largest-selling beers. Anheuser-Busch is a major manufacturer of aluminum cans and has been a leading aluminum recycler for more than 30 years. The company is a wholly-owned subsidiary of Anheuser-Busch InBev, the leading global brewer, and continues to operate under the Anheuser-Busch name and logo. For more information, visit www.anheuser-busch.com.

About AKQA

AKQA is an ideas and innovation company. We collaborate with forward-thinking companies to create the future.www.akqa.com.

Anheuser-Busch: Phillip Cleveland
314.577.9637 / phillip.cleveland@anheuser-busch.com

AKQA: Katy Zack
415.645.9400 / katy.zack@akqa.com

SOURCE Anheuser-Busch

© 2012 PR Newswire
Die USA haben fertig! 5 Aktien für den China-Boom
Die Finanzwelt ist im Umbruch! Nach Jahren der Dominanz erschüttert Donald Trumps erratische Wirtschaftspolitik das Fundament des amerikanischen Kapitalismus. Handelskriege, Rekordzölle und politische Isolation haben eine Kapitalflucht historischen Ausmaßes ausgelöst.

Milliarden strömen aus den USA – und suchen neue, lukrative Ziele. Und genau hier kommt China ins Spiel. Trotz aller Spannungen wächst die chinesische Wirtschaft dynamisch weiter, Innovation und Digitalisierung treiben die Märkte an.

Im kostenlosen Spezialreport stellen wir Ihnen 5 Aktien aus China vor, die vom US-Niedergang profitieren und das Potenzial haben, den Markt regelrecht zu überflügeln. Wer jetzt klug investiert, sichert sich den Zugang zu den neuen Wachstums-Champions von morgen.

Holen Sie sich den neuesten Report! Verpassen Sie nicht, welche 5 Aktien die Konkurrenz aus den USA outperformen dürften, und laden Sie sich das Gratis-PDF jetzt kostenlos herunter.

Dieses exklusive Angebot gilt aber nur für kurze Zeit! Daher jetzt downloaden!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.