Anzeige
Mehr »
Dienstag, 23.09.2025 - Börsentäglich über 12.000 News
Der nächste große KI-Durchbruch in der Frauengesundheit?
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
461 Leser
Artikel bewerten:
(0)

Zimmerman's Prentice Capital Management - Website Price Checking Instore Sees Rapid Growth

NEW YORK, April 25, 2014 /PRNewswire/ --Prentice Capital CEO Michael Zimmerman notes new research highlighting the rapid growth of "showrooming" - increasing numbers of consumers are using of mobile devices in shops to check information about a purchase, compare reviews and competitive pricing.

A third (34%) of smartphone users have made a purchase via their smartphone, and 72% of these report using their smartphone while inside a store, research from DigitasLBi has found. (1)

It was also revealed that 19% of consumers left a store after consulting their smartphone and finding a product they want is cheaper elsewhere, while a further 29% of surveyed consumers said they would consider doing so.

"Not only are customers shopping more on their phones, they're also spending," said Chris Mason, Branding Brand co-founder and CEO. "Our data shows large numbers of consumers rapidly embracing mobile as a fundamental tool to conveniently connect with retailers." (2)

Tina Spooner, Chief Information Officer at IMRG, says, "An increasing number of consumers now using their mobile devices to browse and compare products while in-store." (3)

Zimmerman believes modern retailers need an innovative multichannel mobile strategy at the core of their integrated marketing strategic plan. Zimmerman is backing his opinions: his pattern of investing as indicated through Prentice Capital's regulatory disclosures shows the Michael Zimmerman hedge fund favors stocks with powerful brands and well-conceived mobile and online commerce strategies (4).

"Given the evidence, we seem to be entering the start of a persistent mobile age," Scott Galloway at NYU Stern commented. "Brands ignore this shift at their own peril." (5)

Michael Zimmerman's fund Prentice Capital Management is a Greenwich financial investment advisory firm specialized in U.S. consumer retail sector investments. Zimmerman also sits as Chairman of the Board at retailer dELiA*s Inc.

Sources
(1) 'Connected Commerce: A Snapshot of the Modern Shopper' 3 April 2014 DigitasLBI
(2) Mobile Commerce Index data from Branding Brand
(3) IMRG e-Retail Survey, April 2014
(4) SEC EDGAR Filings, 15 April 2014
(5) "High-End Brands Are Missing the Boat on Mobile, Study Finds" - Mashable, 11 Jan. 2012

SOURCE Prentice Capital

© 2014 PR Newswire
Solarbranche vor dem Mega-Comeback?
Lange galten Solaraktien als Liebling der Börse, dann kam der herbe Absturz: Zinsschock, Überkapazitäten aus China und ein Preisverfall, der selbst Marktführer wie SMA Solar, Enphase Energy oder SolarEdge massiv unter Druck setzte. Viele Anleger haben der Branche längst den Rücken gekehrt.

Doch genau das könnte jetzt die Chance sein!
Die Kombination aus KI-Explosion und Energiewende bringt die Branche zurück ins Rampenlicht:
  • Rechenzentren verschlingen Megawatt – Solarstrom bietet den günstigsten Preis je Kilowattstunde
  • Moderne Module liefern Wirkungsgrade wie Atomkraftwerke
  • hina bremst Preisdumping & pusht massiv den Ausbau
Gleichzeitig locken viele Solar-Aktien mit historischen Tiefstständen und massiven Short-Quoten, ein perfekter Nährboden für Kursrebound und Squeeze-Rally.

In unserem exklusiven Gratis-Report zeigen wir dir, welche 4 Solar-Aktien besonders vom Comeback profitieren dürften und warum jetzt der perfekte Zeitpunkt für einen Einstieg sein könnte.

Laden Sie jetzt den Spezialreport kostenlos herunter, bevor die Erholung am Markt beginnt!

Dieses Angebot gilt nur für kurze Zeit – also nicht zögern, jetzt sichern!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.