Anzeige
Mehr »
Donnerstag, 18.09.2025 - Börsentäglich über 12.000 News
Die Ethereum-Vorreiter: Wie Republic Technologies die Infrastruktur der Zukunft aufbaut
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
GlobeNewswire (Europe)
359 Leser
Artikel bewerten:
(1)

Photoslurp S.L.: Lipstick is the most popular cosmetic product purchased by women in Europe, Photoslurp study finds

Out of the 1,500 European women surveyed, over half frequently purchase lipstick online, followed closely by face masks

BARCELONA, Spain, Dec. 02, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- 59.1% of European women claim to frequently purchase lipstick online, making it the most purchased cosmetic product according to a Photoslurp study.

This research, conducted in the UK, Spain, Italy, France, and Germany, asked over 1,500 women about their online purchasing behavior when it comes to buying cosmetics.

When asked which products they regularly buy online, the respondents put lipstick as the top result (59.1%) followed by face masks (57.4%) beating out products like eye-shadow, eye-liner, concealer, and more.

The study went on to investigate product preferences further by asking which product attributes are most important when purchasing cosmetics online. On average, sensitive skin products were found to be the most important for women in Europe (30.4%), followed closely by cruelty free products (30.1%).

Italy and Spain are more focused on sensitive skin products compared to the UK, Germany, and France who are more interested in seeing cruelty free products .

The least important product feature overall is vegan/vegetarian products with just 6.9%.

Along with popular products, the research finds that the majority of European women purchase cosmetics products online every few months. But that women in the UK, France, and Italy purchase more make-up than women in Spain and Germany.

While Amazon continues to be a popular place to purchase cosmetics in Europe, the study finds that Amazon is not the most popular cosmetics retailer in France, where Sephora and Yves Rocher easily came out on top, with Amazon left at number 6.

To capture the attention of online shoppers, the research shows that Customer Photos and Videos + Star Ratings are the highest scoring site feature for online cosmetic stores. In terms of customer service, the majority of respondents find online chat to be their preferred method.

A photo accompanying this announcement is available at https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/277fa833-1905-4e02-94ee-5d4c1a80f7c6

Link to the complete study

© 2019 GlobeNewswire (Europe)
Solarbranche vor dem Mega-Comeback?
Lange galten Solaraktien als Liebling der Börse, dann kam der herbe Absturz: Zinsschock, Überkapazitäten aus China und ein Preisverfall, der selbst Marktführer wie SMA Solar, Enphase Energy oder SolarEdge massiv unter Druck setzte. Viele Anleger haben der Branche längst den Rücken gekehrt.

Doch genau das könnte jetzt die Chance sein!
Die Kombination aus KI-Explosion und Energiewende bringt die Branche zurück ins Rampenlicht:
  • Rechenzentren verschlingen Megawatt – Solarstrom bietet den günstigsten Preis je Kilowattstunde
  • Moderne Module liefern Wirkungsgrade wie Atomkraftwerke
  • hina bremst Preisdumping & pusht massiv den Ausbau
Gleichzeitig locken viele Solar-Aktien mit historischen Tiefstständen und massiven Short-Quoten, ein perfekter Nährboden für Kursrebound und Squeeze-Rally.

In unserem exklusiven Gratis-Report zeigen wir dir, welche 4 Solar-Aktien besonders vom Comeback profitieren dürften und warum jetzt der perfekte Zeitpunkt für einen Einstieg sein könnte.

Laden Sie jetzt den Spezialreport kostenlos herunter, bevor die Erholung am Markt beginnt!

Dieses Angebot gilt nur für kurze Zeit – also nicht zögern, jetzt sichern!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.