Anzeige
Mehr »
Freitag, 19.09.2025 - Börsentäglich über 12.000 News
Die Ethereum-Vorreiter: Wie Republic Technologies die Infrastruktur der Zukunft aufbaut
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
232 Leser
Artikel bewerten:
(1)

Hawes & Curtis Donates All Profits from New Cotton Face Masks to NHS

LONDON, Aug. 20, 2020 /PRNewswire/ -- British heritage brand Hawes & Curtis www.hawesandcurtis.co.uk has announced the launch of reusable non-medical cotton face masks, available to purchase in reopened UK stores and online, with all profits from each sale donated to NHS Charities Together.

New Cotton Face Masks By Hawes & Curtis

The face masks are crafted from Hawes & Curtis' world-renowned shirting fabric. They are made from 100% cotton which is lightweight, breathable and comfortable. The face masks are available in variety of classic colours and patterns.

The triple layered cotton masks are unisex and feature adjustable ear loops to fit all face shapes. They also have a flexible wire system along the nose bridge to ensure they fit as snugly as possible.

An anti-microbial finish inhibits the growth of bacteria helping to prevent transmission. While the masks do not offer medical-grade protection they are designed to complement protective measures and social distancing rules. They can be reused 20 times before replacing.

The face masks are launching online today and in reopened UK stores on Friday 21st August. They retail at £7.99 each.

About Hawes & Curtis

Hawes & Curtis is a quintessentially British brand specialising in fine tailoring and accessories for men and women. Founded in 1913 by Ralph Hawes and George Frederick Curtis, the brand continues to deliver the promise of exceptional quality, innovation and outstanding value. Hawes & Curtis opened its first store in the Piccadilly Arcade and has had many distinguished clients through its doors, including the Duke of Windsor, Lord Mountbatten and Fred Astaire. As a result of Hawes & Curtis' commitment to impeccable service and product excellence, the brand has been awarded four Royal Warrants. Hawes & Curtis operates 15 stores in the UK and a store in Germany. The flagship store remains on London'sJermyn Street, famous for its resident shirtmakers.

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/1087344/HC_COLOUR__Logo.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/1231312/Cotton_Face_Masks.jpg

Notes to Editors

For more information please contact:
Amelia Williams - Content & Communications Marketing Manager - at awilliams@hawesandcurtis.com, +44 (0) 207 298 2700

Hawes & Curtis logo (PRNewsfoto/Hawes & Curtis)

© 2020 PR Newswire
Epische Goldpreisrallye
Der Goldpreis hat ein neues Rekordhoch überschritten. Die Marke von 3.500 US-Dollar ist gefallen, und selbst 4.000 US-Dollar erscheinen nur noch als Zwischenziel.

Die Rallye wird von mehreren Faktoren gleichzeitig getrieben:
  • · massive Käufe durch Noten- und Zentralbanken
  • · Kapitalflucht in sichere Häfen
  • · hohe Nachfrage nach physisch besicherten Gold-ETFs
  • · geopolitische Unsicherheit und Inflationssorgen

Die Aktienkurse vieler Goldproduzenten und Explorer sind in den vergangenen Wochen regelrecht explodiert.

Doch es gibt noch Titel, die Nachholpotenzial besitzen. In unserem kostenlosen Spezialreport erfahren Sie, welche 3 Goldaktien jetzt besonders aussichtsreich sind und warum der Aufwärtstrend noch lange nicht vorbei sein dürfte.

Laden Sie jetzt den Spezialreport kostenlos herunter und profitieren Sie von der historischen Gold-Hausse.

Dieses Angebot gilt nur für kurze Zeit – also nicht zögern, jetzt sichern!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.