Anzeige
Mehr »
Donnerstag, 03.07.2025 - Börsentäglich über 12.000 News
+210 % Kursgewinn Year to Date: Neuausrichtung nimmt Fahrt auf - jetzt exklusives CEO-Interview ansehen!
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
202 Leser
Artikel bewerten:
(1)

83% OF PEOPLE WILL RECYCLE PUMPKINS THIS HALLOWEEN SAYS SURVEY BY THE DELICIOUS DESSERT COMPANY

LONDON, Oct. 28, 2022 /PRNewswire/ -- With Cop27 round the corner, new research suggests Halloween is getting sustainable. A new poll of 2,000 adults by The Delicious Dessert Company revealed that 83% of people say they will recycle their Halloween pumpkins this year. Just over a third (36%) said they planned to make a batch of soup with it, while a quarter (23%) planned to make a pumpkin pie with their leftover carved pumpkin. In addition, 28% of people would be leaving the pumpkins out to feed local wildlife, while a fifth would be using the seeds either for toasting (19%) or planting (21%).

By some way, younger people were the most environmentally-minded, according to the results. Of the 84% of people aged under 25 who were buying a pumpkin this year, the vast majority (86%) planned to re-use it after carving it. By contrast, for those aged over 65, the proportion who planned to recycle it fell to 77%.

With issues of food waste and the rising cost of food firmly front of mind, only 17% of pumpkin pickers say they will throw away their pumpkin after Halloween.

The research comes as The Delicious Dessert Company launches a range of Halloween cakes, including cream-filled pumpkin profiteroles.

Claire Smith. Head of Insight at The Delicious Dessert Company commented:

"Re-using a perfectly good pumpkin once the parties are over is a great way of saving costs and reducing waste. The fact so many people are looking to recycle their Jack-o-lanterns in the kitchen, garden or however else this year is a positive reflection of people's need to maximise the value of what they consume and the need to do their bit for the environment. Halloween is often seen as a good way of lifting people's spirits - in more ways than one - as the nights draw in, with this year feeling gloomier than most. We hope our new range of cakes do just that."

Notes to Editors

The research was conducted by MaruBlu among a representative sample of 2,021 consumers during the second week of October 2022

Cision View original content:https://www.prnewswire.co.uk/news-releases/83-of-people-will-recycle-pumpkins-this-halloween-says-survey-by-the-delicious-dessert-company-301661431.html

© 2022 PR Newswire
Zeitenwende! 3 Uranaktien vor der Neubewertung
Ende Mai leitete US-Präsident Donald Trump mit der Unterzeichnung mehrerer Dekrete eine weitreichende Wende in der amerikanischen Energiepolitik ein. Im Fokus: der beschleunigte Ausbau der Kernenergie.

Mit einem umfassenden Maßnahmenpaket sollen Genehmigungsprozesse reformiert, kleinere Reaktoren gefördert und der Anteil von Atomstrom in den USA massiv gesteigert werden. Auslöser ist der explodierende Energiebedarf durch KI-Rechenzentren, der eine stabile, CO₂-arme Grundlastversorgung zwingend notwendig macht.

In unserem kostenlosen Spezialreport erfahren Sie, welche 3 Unternehmen jetzt im Zentrum dieser energiepolitischen Neuausrichtung stehen, und wer vom kommenden Boom der Nuklearindustrie besonders profitieren könnte.

Holen Sie sich den neuesten Report! Verpassen Sie nicht, welche Aktien besonders von der Energiewende in den USA profitieren dürften, und laden Sie sich das Gratis-PDF jetzt kostenlos herunter.

Dieses exklusive Angebot gilt aber nur für kurze Zeit! Daher jetzt downloaden!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.