Anzeige
Mehr »
Sonntag, 14.09.2025 - Börsentäglich über 12.000 News
Jetzt investieren - "Neubewertung Extrem" durch Übernahme?!
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche

WKN: A12AZY | ISIN: SE0005497732 | Ticker-Symbol: 7JK
Frankfurt
12.09.25 | 15:29
7,800 Euro
-1,14 % -0,090
Branche
Pharma
Aktienmarkt
Sonstige
1-Jahres-Chart
EQL PHARMA AB Chart 1 Jahr
5-Tage-Chart
EQL PHARMA AB 5-Tage-Chart
RealtimeGeldBriefZeit
7,8707,92019:04
GlobeNewswire (Europe)
112 Leser
Artikel bewerten:
(0)

EQL Pharma AB: EQL takes first step to establish itself in Germany and the Netherlands

EQL has now taken the first step to establish itself in Germany and the Netherlands by recruiting key people with knowledge of the local markets who can identify, develop/in-license and launch niche generics for these markets.

The strategy that has worked well in the Nordics will be repeated in these new markets with similar history and healthcare systems. In addition to launching new market-specific products, the existing portfolio of EQL products, both marketed and in the pipeline, may be launched in these countries, provided that the conditions for profitability look good. EQL assesses that both Germany and the Netherlands have price-centric systems, which are very similar to those EQL is used to, and that there are therefore good opportunities to build niche portfolios with significant financial impact within 3-4 years.

In the long term, the plan is to expand the establishments in Germany and the Netherlands to include Austria and Switzerland (DACH) and Belgium and Luxembourg (BeNeLux) respectively, in the same way that EQL Pharma started in Sweden and later established itself in the rest of the Nordics.

The direct sales of EQL products in Germany and the Netherlands will not affect the partnerships we have for our brands Mellozzan (melatonin) and Memprex (methenamine hippurate). Our local partners Medice and Goodlife are experts in the relevant therapeutic areas with good market knowledge and contacts that take many years to build. EQL therefore sees these partnerships as remaining strategically important. For the same reason, it may well be possible to launch new partnerships in these countries in the future if we judge it to be a better model than direct sales for a particular product or therapeutic area.

For more information contact:

Axel Schörling,

CEO & President EQL Pharma AB (publ)
Phone: +46 (0) 76 317 90 60
E-mail: axel.schorling@eqlpharma.com
Web: www.eqlpharma.com


© 2025 GlobeNewswire (Europe)
Epische Goldpreisrallye
Der Goldpreis hat ein neues Rekordhoch überschritten. Die Marke von 3.500 US-Dollar ist gefallen, und selbst 4.000 US-Dollar erscheinen nur noch als Zwischenziel.

Die Rallye wird von mehreren Faktoren gleichzeitig getrieben:
  • · massive Käufe durch Noten- und Zentralbanken
  • · Kapitalflucht in sichere Häfen
  • · hohe Nachfrage nach physisch besicherten Gold-ETFs
  • · geopolitische Unsicherheit und Inflationssorgen

Die Aktienkurse vieler Goldproduzenten und Explorer sind in den vergangenen Wochen regelrecht explodiert.

Doch es gibt noch Titel, die Nachholpotenzial besitzen. In unserem kostenlosen Spezialreport erfahren Sie, welche 3 Goldaktien jetzt besonders aussichtsreich sind und warum der Aufwärtstrend noch lange nicht vorbei sein dürfte.

Laden Sie jetzt den Spezialreport kostenlos herunter und profitieren Sie von der historischen Gold-Hausse.

Dieses Angebot gilt nur für kurze Zeit – also nicht zögern, jetzt sichern!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.